Voor werkgevers

De wereld verandert en dat maakt dat organisaties zich daaraan moeten aanpassen om te overleven. Dat geldt in het bijzonder voor organisaties binnen de overheid en de non-profit. Bezuinigingen, vergrijzing en ontgroening, zijn zomaar enkele onderwerpen die elke organisatie kent. Was het voorheen normaal dat medewerkers op hun 57ste de werkgever verlieten met een mooie regeling en zo plaats maakten voor een jonge medewerker, nu is het de bedoeling dat medewerkers tot hun 66ste of nog langer blijven werken. Dat is even een omschakeling!

Om het positief te brengen: u heeft nog zo’n 10 jaar extra plezier van de ervaring en kwaliteiten van uw medewerkers. Menig werkgever zal zijn wenkbrauwen fronsen bij deze gedachte. Toch kan het! Als de juiste snaar geraakt wordt bij de oudere werknemer zal hij of zij zich weer vol enthousiasme storten op zijn of haar taak. De vraag is alleen of dat de taken zijn die de medewerker momenteel uitoefent, misschien is het wel iets anders. Iets nieuws, iets uitdagends, waarin hij wel alles wat hij in zijn lange loopbaan geleerd heeft kwijt kan, maar ook weer opnieuw uitgedaagd wordt.

Veel werkgevers in de overheid of non-profit hebben formeel of informeel een vacaturestop. Toch gaan er mensen weg, vaak diegenen die u niet graag ziet vertrekken, de lege plek mag niet worden ingevuld door iemand van buiten de organisatie. Daarnaast zit u met een steeds grotere groep mensen die uitgekeken zijn op hun functie, hun vooruitzicht op vervroegde pensionering zien vervliegen en balen van weer een reorganisatie. Als u tenminste enkele van deze mensen weer enthousiast zou weten te krijgen en zou kunnen inzetten op een ontstane vacature (rechtstreeks of via een stoelendans) dan ontstaat er de zo vaak geroemde win-win-situatie.

Voortdurend Talent, in de persoon van Arnold Maas heeft ruim 25 jaar ervaring binnen de overheid op het gebied van P&O. Als afgestudeerd Arbeids- en Organisatiepsycholoog kan hij door het weer zichtbaar maken van de talenten van uw oudere medewerkers de match tussen deze medewerkers en uw vacatures bewerkstelligen.

De kosten voor de diverse trajecten voor uw medewerkers hangen af van uw wensen, een indicatie:

  • Een kort loopbaantraject als beschreven bij informatie voor de werknemer kost u als werkgever € 1.250 exclusief 21% BTW. De meerprijs t.o.v. de particulier zit ‘m in het feit dat ook u als werkgever/betaler een uitgebreide rapportage ontvangt over het traject.
  • Een volledig loopbaantraject kost u dan: € 2.500 exclusief BTW en met twee uitgebreide rapportages.
  • Een indicatie van de kosten voor een van-werk-tot-werktraject is rond de € 5.500 exclusief BTW. De hogere kosten zijn vanwege de langdurige intensieve begeleiding van uw medewerker en de regelmatige rapportages over de voortgang van het traject aan u als werkgever.

Mocht u interesse hebben dan kunt een berichtje achterlaten via de contactpagina, ik neem dan contact met u op. Nog sneller is het mij even een mailtje te sturen: voortdurendtalent@gmail.com.